GRADIENT Golden 5 (EN-A)

0,00 €
S DPH

Mimoriadne dobre vyvážená dynamika krídla, presné riadenie a jasná signalizácia prebrzdenia sú zárukou toho, že Golden5 bude vždy pre pilota spoľahlivým partnerom.

Množstvo

Koncept

Golden5 je najnovším krídlom vývojového tímu Gradient. Je už piatou generáciou najúspešnejšej modelovej rady Golden.

Vynikajúci výkon, ovládateľnosť a aj rýchlosť sú vyvážané vysokou mierou pasívnej bezpečnosti. Citlivá a bezprostrednej spätná väzba klzáku umožňuje pilotovi rýchlo sa s klzákom zžiť. Lietanie s Golden5 je potom uvoľnené a intuitívne a pilot si môže v pokoji užívať krásu z lietania a sústrediť sa na dôležité rozhodnutia počas letu.

Golden5 je určený pre najširšiu pilotnú verejnosť. Od talentovaných čerstvých držiteľov pilotnej licencie až po dlhoročne skúsených pilotov, ktorí vyžadujú od svojho klzáku okrem vysokého výkonu i mimoriadnu mieru bezpečnosti. Golden5 sa vyznačuje ľahkým štartom, čo je charakteristika ktorú oceňujú všetci piloti lietajú na Gradient krídlach po celom svete. Pri lete v termických prúdoch dokáže Golden5 točiť ploché zatáčky aj na malom polomere vďaka presnému riadeniu a okamžitej reakcii na prenášanie váhy v sedačke.

Farby

Gradient Golden 5 farby

Technické informácie

Pôdorys tvorí štíhla elipsa s obdĺžnikovým tvarom v strede a s ľahko pozitívnym zakrivením prednej hrany a s novým tvarovaním koncových oblúkov tzv. Falcon wingtips pre minimalizovanie indukovaného odporu. Použité profily boli novo vytvorené špeciálne pre Golden5 a VO systém. Zúročili sme bohato nadobudnuté skúsenosti s profilmi použitých na klzákoch Nevada2, Aspen6 a Avax XC5. Maximálna hrúbka, priebeh hrúbky a prehnutie strednej krivky profilov boli optimalizované s ohľadom na výkon, max. Mieru stability v celom rozsahu rýchlostí, priebeh riadiacich síl a správneho vynášania silových účinkov od riadiačiek.

Vhodným rozmiestnením týchto profilov po rozpätí klzáku sme dosiahli vyššej kompaktnosti vrchlíka, príjemných letových vlastností a rýchlej a riadenej regenerácie vrchlíka po kolapsoch. Pre nový profil krídla sme optimalizovali tvarovanie a umiestnenie plniacich otvorov na nábežnej hrane, tzv. VO systém.

Obdĺžnikové plniace otvory na nenosných rebrách zaisťujú dostatočné natlakovanie vrchlíka v celom rozsahu rýchlostí. V-otvory na nosných rebrách zaisťujú efektívne plnenie vrchlíka a smerujú tok vzduchu pri vnútornom pohybe vzduchu v komorách smerom na spodnú stranu krídla a nie na hornú stranu krídla. Tým nedochádza k ovplyvneniu prúdenia na hornej podtlakovej strane krídla, čo zabraňuje stratám vztlaku a nárastu aerodynamického odporu. Prakticky to znamená, že pri lete v turbulentných a hlavne termických podmienkach, kedy dochádza k výraznému vnútornému prúdenie vnútri vrchlíka podporeného nutnými zásahmi do riadenia, sa zbytočne nezvyšuje opadávanie a klzák nestráca doprednú rýchlosť. Vďaka VO systému má nosová časť profilu čistý tvar. Plynulý tvar profilu korešponduje s aerodynamickou čistotou v zmysle malého aerodynamického odporu. Iné tvarovo komplikovanejšie tvarovanie nosovej časti profilu budú vždy vykazovať väčšiu aerodynamický odpor.

Do prednej časti rebier sú integrované nylonové struny, ktoré prispievajú k dobrému plneniu vrchlíka a zaisťujú čistý tvar vodiacej hrany. Na odtokovej hrane v oblasti uší sú použité mini-rebrá, ktoré zabezpečujú vyššiu čistotu odtokovej hrany. Pre dokonalú distribúciu síl z pútok do celého vrchlíka sú použité oblúkové výstuhy s nylonovou strunou v závesných bodoch radov B a C. Spôsob vyviazania vrchlíka s veľmi krátkymi vidlicami horného poschodia zlepšuje stabilitu pri lete na maximálnej rýchlosti, znižuje aerodynamický odpor a robí vynikajúcu štrukturálnu pevnosť vrchlíka . Pre vyviazanie je použitý systém troch a pol radov (A, B, C) a troch poschodí šnúr s odstupňovanými priemermi.

Pre vyviazanie sú použité šnúry najvyššej kvality od firiem Liros a Edelrid. Hlavné a spojovacie šnúry sú chránené opletom. Horné šnúry sú bezopletové s odstupňovanými priemermi pre zníženie odporu. Bezopletové šnúry majú vďaka možnosti zavlečeniu výhodu vo vyššej pevnosti, stálosti a v nižšom aerodynamickom odpore než rovnako pevné šnúry s opletom. Hlavné C-šnúry sú pripojené ku karabinkám pomocou slučiek. Pri technickej kontrole klzáku možno veľmi ľahko ich uvoľnením kompenzovať prípadné skrátenie šnúr radu C. Týmto jednoduchým riešením sa tiež predlžuje čas do nutnej výmeny celého vyviazania. Sofistikovaná kombinácia materiálov šnúr (Dyneema a Aramid) v jednotlivých radoch a poschodiach dokáže udržať geometriu vyviazania po dlhú dobu bez nutných korekcií. Táto technológia predlžuje časový interval do výmeny celého vyviazania a garantuje pilotovi udržanie maximálneho výkonu klzáku. Golden5 je vybavený osvedčeným a veľmi účinným speed-systémom s veľkým pracovným rozsahom a odolnými bezúdržbovými kladkami. 

Technické informácie

Golden5 jednotky 22 24 26 28 30
Rozložená plocha [m 2] 24,10 26,12 28,35
Projekčná plocha  [m 2] 20,47 22,18 24,08
Rozpätie  [m] 11,34 11,80 12,30
Projekčné rozpätie [m] 8,92 9,28 9,67
Štíhlosť [1] 5,34 5,34 5,34
Projekčná štíhlosť [1] 3,88 3,88 3,88
Max. hĺbka [m] 2,58 2,68 2,80
Min. hĺbka [m] 0,82 0,86 0,97
Počet komôr 54 54 54
Spotreba šnúr(1) [m] 251,51 265,60 273,97
Hmotnosť klzáku [kg] 4,8 5,1 5,5
Vzletová hmotnosť(2) [kg] 75-90* 85-105 95-115 110-135*
Certifikácia EN / LTF B B

(1) Do celkovej spotreby šnúr sú započítané aj všetky riadiace šnúry.

(2) Vzletová hmotnosť je hmotnosť pilota vrátane všetkého vybavenia a kĺzáku (tj. Cca 22 - 27 kg)

* Predpokladaný rozsah vzletových hmotností

No customer reviews for the moment.

Gradient

Tabuľka dát

Výrobca
Gradient
Kategória EN
EN-B

Mohlo by vás zaujať aj

GRADIENT NEVADA 2 (EN-B)

Filozofia Vyvíjať nový klzák je nielen otázkou lásky k lietaniu všetkých ľudí vo vývojovom oddelení firmy Gradient, ale aj o ich veľkej...

0,00 €

Axis Comet 3 (EN-B)

Axis Comet 3 je klzák strednej triedy certifikovaný v kategórii EN-B. Je primárne určený pre menej až stredne skúsených pilotov,...

0,00 €

Axis Pluto 3 (EN-B)

Krídlo je určené predovšetkým pre začiatočníkov (motorových aj bezmotorových), ktorí práve absolvovali školu paraglidingu a chcú sa vo...

0,00 €